نحوه آب بندی کاسه توالت فرنگی
نوشته شده توسط : sanam

امروزه فضاهای داخلی خانه ها طراحی شده هستند و هزینه های زیادی برای متریال های داخل خانه می شود. بنابراین ایجاد رطوبت و نم در دیوارهای یک دردسر بزرگ محسوب می‌شود و علاوه بر این که زحمات به هدر می‌رود نمای داخلی خانه زشت می‌شود. پس باید یک هزینه دوباره مصرف شود تا خرابی ها درست شود. وقتی آب بندی کاسه توالت کاشی و سرامیک ها درست انجام نشود آب و اسید مواد شوینده به لایه های زیرین نفوذ می کند و باعث ایجاد شوره و نم روی دیوارهای گچی می شود. روش های از بین بردن لکه کاسه توالت را نیز مطالعه کنید.

 عوامل ایجاد نشت آب از سرویس بهداشتی و سایر فضاهای تر:

  • نصب لوله ها و اتصالات غیر استاندارد: اگر لوله ها به طور غیر استاندارد سرهم بندی شده باشند و اتصالات آنها نادرست و شل باشند باعث نشتی آب از لوله ها می شود.
  • وقتی در نصب لوله ها و نکات فنی رعایت نشود به مرور زمان با عبور آب از لوله ها و یا تک آنها باعث فاصله گرفتن و باز شدن اتصالات می شود.
  • هنگام قیرگونی غیر اصولی وقتی از شعله بالا و کار کردن با حرارت زیاد باعث می شود لوله ها دچار آسیب شوند و موجب نشتی شود. همچنین اگر از قیر شل استفاده شود ممکن است قیر وارد لوله ها شده و گرفتگی ایجاد کند و موجب نشت آب شود.
  • پوسیده شدن لوله ها که در گذشته بیشتر در لوله های گالوانیزه اتفاق می‌افتاد.
  • عایق کاری با چسب که بسیار ضعیف است و باعث نشتی می شود.
  • گاهی از مواد و نخاله های غیر استاندارد در پر کردن زیر سازی استفاده می کنند که ممکن است مصالح تیزگوش مثل تکه های شکسته سرامیک داشته باشد و هم موجب سوراخ شدن لوله ها و نشتی آن شود.

ضرورت آب بندی توالت فرنگی:

محل اتصال کاسه توالت فرنگی با لوله فاضلاب یک آب بند قرار می گیرد که در کف سرویس بهداشتی قرار گرفته است. توالت فرنگی با دو پیچ به زمین متصل می‌شود و گاهی هم با چسب آن را به زمین ثابت می کنند. جنس حلقه های که به عنوان آب بند مابین کاسه توالت فرنگی و لوله فاضلاب قرار می‌گیرد پلاستیکی یا مومی می باشد و باعث می شود که آب بیرون از کاسه نشت نکند و در واقع آن را آب بندی می کند. علاوه بر این حلقه آب بند مانع از خروج گاز و بوی بد فاضلاب به محیط سرویس بهداشتی می شود.

 نام های دیگر آب بند رابطه پلاستیکی حلقه بوگیر و حلقه مومی است.

زمان تعویض آب بند توالت فرنگی:

آب بند ها معمولا عمر زیادی دارند و می توانید سالیان سال بدون تعویض از آن استفاده کنید اما:

  • اگر نشت آب از زیر توالت فرنگی وجود داشته باشد باید آن را تعویض کنید
  • زمانی که بوی فاضلاب از زیر توالت فرنگی به مشام برسد. بنابراین باید تعویض شود چون کارایی خود را از دست داده است
  • در موارد بسیار کمی شل شدن پیچ های اتصال توالت فرنگی به زمین موجب بروز چنین مشکلی می شود که با سفت کردن پیچ ها مشکل حل می شود.
  • هر زمانی که مجبور به جابجایی و برداشتن کاسه توالت فرنگی از مکان اصلی خود شدید باید آب بند را هم تعویض کنید. حال این جابجایی ممکن است به دلیل پر شدن چاه دستشویی یا تعویض کاسه توالت فرنگی و یا بازسازی فضا باشد.

بررسی علت جابجایی و نصب دوباره توالت فرنگی:

 امروز استفاده از توالت فرنگی برای افراد ماسه و کسانی که دارای مشکلات جسمی مانند کمردرد و یا دارای معلولیت هستند توصیه می‌شود اما توالت فرنگی ها هم دارای عمر مفید هستند و بعد از مدتی ممکن است در اثر یک حادثه آسیب دیده یا خراب شوند و یا به دلیل مرمت و تعمیرات در خانه نیاز به تغییر مکان سرویس بهداشتی یا کاسه توالت فرنگی داریم. در این صورت باید همراه با تعویض مکان توالت و یا باز کردن آن از یک آب بند جدید استفاده کنید.

ابزار مورد نیاز برای آب بندی توالت:

  • آچار فرانسه یا انبرقفلی برای باز کردن و نصب کاسه توالت فرنگی که به زمین پیچ می شوند
  • کاردک یا کاتر برای جدا کردن آب بندی قبلی
  • چسب اکواریوم یا چسب سیلیکونی برای درز بندی درزگیر توالت فرنگی
  • آب بند پلاستیکی یا مومی
  • نوار تفلون برای آب بندی شیر پیسوار

 روش تعویض آب بند زیر توالت فرنگی:

استفاده از آب بند برای جلوگیری از نشت فاضلاب و بوی بد آن در هر توالت فرنگی لازم و ضروری است. شما با یک هزینه کم می توانید از بروز دردسرهای بعدی جلوگیری کنید اما در صورت تعویض آب بند ابتدا باید آب بند قبلی را از روی لوله فاضلاب برداریم.

  1. ابتدا به سرویس بهداشتی را قطع کنید.
  2. برای اینکه آبی درون مخزن و کاسه توالت باقی نماند فلاش تانک را یکی دو بار بزنید و آب درون کاسه را با یک پارچه و یا اسفنج کامل خشک کنید.
  3. دو پیچ اتصال توالت فرنگی به زمین را باز کنید و یا اگر با چسب آکواریوم متصل شده است چسب را با کاتر جدا کنید تا کاسه از زمین جدا شود .
  4. سپس شیر پیسوار توالت فرنگی را قطع کنید.
  5. با تکان دادن توالت فرنگی آن را از حلقه فاضلاب جدا کنید این مرحله را با احتیاط انجام دهید و مواظب باشید که کاسه توالت فرنگی آسیب نبیند.
  6. سپس با استفاده از کاردک یا کاتر آب بندی قدیمی را از روی سطح لوله فاضلاب تمیز کنید قبل از این کار لوله فاضلاب را با دستمال بپوشانید تا گازهای فاضلاب وارد محیط نشود.
  7. برای قرار دادن آب بند جدید بر روی لوله خروجی فاضلاب ابتدا بند را روی لوله قرار دهید فشار دهید تا کاملا جا بیفتد.
  8. سپس کاسه توالت فرنگی روی آب بند قرار دهیدو با یک جا به جایی مختصر از جا افتادن آن اطمینان حاصل کنید می‌توانید لحظه‌ای روی آن بنشینید تا مطمئن شوید کاسه کاملا جا افتاده است.
  9. سپس پس با استفاده از تراز از صاف بودن کاسه توالت اطمینان حاصل کنید و تراز را به صورت عمودی و افقی روی سطح نشیمنگاه قرار دهید و اگر تراز نبود زیر کاسه چیزی قرار دهید تا تراز شود.
  10. سپس پیچ های متصل کننده کاسه توالت به زمین را ببندید.
  11. شیر پیسوار را باز کنید و توالت فرنگی را وصل کنید باید شیر فلکه اصلی آب ساختمان را دوباره وصل کنید و مخزن آب که پر شد یک بار از فلاش تانک استفاده کنید تا مطمئن شوید آب بند نشتی ندارد.
  12. برای اطمینان بیشتر از اینکه هیچ نشتی بین کاسه توالت و زمین وجود نداشته باشد بهتر است از چسب آکواریوم و برای درز بندی هم استفاده کنید و با خیال راحت از توالت فرنگی استفاده کنید.

نکات کلیدی در نصب توالت فرنگی و آب بندی کاسه توالت فرنگی:

  • بعد از نصب توالت فرنگی و تعویض آب بنده تمام ۲۴ ساعت اجازه دهید تا چسب درزگیر خشک شود و بعد از آن استفاده کنید.
  • در برخی از کاسه های توالت فرنگی که جای پیچ ندارد می توانید از چسب توالت فرنگی یا چسب آکواریوم برای ثابت کردن کاسه به روی زمین استفاده کنید.
  • بعد از نصب توالت فرنگی میزان آبگیری فلاش تانک را می توان تنظیم کرد.
  • در جابجایی کاسه توالت فرنگی باید دقت و حوصله به خرج دهید و اگر مهارت کافی در انجام کارهای فنی ندارید بهتر است این کار را به عهده یک فرد ماهربسپارید تا بعدها باعث بروز مشکل متعدد نشود.

انواع بوگیر ها توالت فرنگی: بوگیر ها و یا آب بندها در انواع مختلفی وجود دارد برای مثال بوگیر ها می توانند ژله ای یا پلاستیکی باشند.

آب بندی کف توالت فرنگی با مواد نانو: امروزه با پیشرفت تکنولوژی به کارگیری از علوم نوین روز به روز بیشتر می‌شود. استفاده از عایق های نانو به جای انواع عایق بندی سنتی باعث افزایش کیفیت آب بندی شده است. این نوع از عایق بندی آب گریز است و عملکرد بسیار خوبی دارد. بی رنگ بوده و مقاومت بالایی دارد و آنتی باکتریال است. قابلیت اجرای آسان دارد و با محیط زیست هم سازگار است.

 سخن آخر:

 همانطور که گفته شد برای جلوگیری از نشت آب و همچنین خروج گاز و بوی بد از فاضلاب توالت فرنگی بهتر است از آب بندها برای عایق کردن محل اتصال کاسه توالت فرنگی به فاضلاب استفاده کنید نصب این آب بند نیاز به تخصص خاصی ندارد و با خواندن این مقاله و کمی دقت می توانید به راحتی کار تعویض و نصب آب بند را انجام دهید.





:: برچسب‌ها: لوله بازکنی , لوله بازکنی تهران , تخلیه چاه , تخلیه چاه تهران , آب بندی کاسه توالت , نصب کاسه توالت ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: